lördag 26 juni 2010

Ursäkta, men det är mycket nu!

Det har varit mycket att göra för mig på det privata området under de senaste veckorna, så bloggen har fått stryka på foten - tyvärr!

Min far avled efter några veckors sjukdom och vi syskon har varit i hemstaden Uppsala för att ta hand om varandra och sköta det som måste skötas i samband med ett dödsfall. Det känns oerhört tomt efter pappa, och jag upplever en stor saknad. Livet är en bräcklig gåva och vi får stötta varandra under de dagar vi är tillsammans.

Dessutom har jag och min fru flyttat från Wannborga in till "den stora staden Borgholm". Inget märkvärdigt egentligen, men efter 29 år är det ändå ett uppbrott - jag har aldrig bott längre på ett och samma ställe. Nu kommer jag inte att kunna titta ut genom köksfönstret och konstatera att vinden håller snurrorna igång. Jag får cykla ner till sundet och spana över köpingsviksbukten istället - de brukar alltid synas bra därifrån!
Flyttandet har tagit rätt mycket tid, både i förberedelser och genomförande. Men nu skall det mesta vara klart, det som återstår är att städa huset vi lämnar i Wannborga. Det skall ju se välkomnande ut för de som flyttar in!

Innan riksdagen tog sommarledigt hade man den dåliga smaken att rösta igenom en lag som ger möjligheter att bygga nya kärnkraftverk. Det är verkligen inte det vi behöver i dessa tider! Sveriges stora investeringar i kärnkraft har hindrat utvecklandet och uppbyggandet av förnyelsebara energislag under flera decennier! Det som krävs nu är initiativ som stimulerar till effektiviseringar och sparande, samtidigt som "sol, vind och vatten" ges reella möjligheter att utvecklas!

Jag hoppas att sommar blir full av njutning!

Ola Holgersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar